خدمات سنگ حبیبی

پیمانکاری سنگ لاشه در نوشهر

پیمانکاری سنگ لاشه در نوشهر

پیمانکاری سنگ لاشه در نوشهر

سنگ لاشه چیست؟

برای اینکه بتوانیم با انواع سنگ لاشه و کوهی آشنا شویم، ابتدا لازم است بدانیم این سنگ‌ها چه ویژگی‌هایی دارند و چه هستند. سنگ لاشه به عنوان یکی از سنگ‌های پرکاربرد در مراکز فروش عمده مصالح ساختمانی به شمار می‌رود که بدون هیچ گونه تغییری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این سنگ‌ها به صورت کاملاً طبیعی استخراج شده و در دسترس عموم قرار می‌گیرند. این سنگ چندان نمای تزیینی ندارد و کمتر در طراحی دکوراسیون داخلی از آن استفاده می‌شود. با این حال با توجه به چگالی و وزن زیادی که دارد، اغلب از آن در پی ساختمان‌ها و دیوارها استفاده می‌کنند.

ساختار طبیعی و تراش‌ نخورده سنگ لاشه از جمله عواملی است که باعث می‌شود این سنگ ابعاد مشخصی نداشته باشد و تنها بر اساس ضخامت دسته‌بندی شود. شما می‌توانید این سنگ را در کف‌سازی، طراحی دیوارهای باغ، ساخت استخر و … به کار ببرید. سنگ لاشه خود در سه دسته کوهی، ورقه‌ای و مالون دسته‌بندی می‌شود.

 

سنگ کوهی چیست؟

همان‌طور که گفته شد یکی از انواع سنگ لاشه، سنگ کوهی است که پس از استخراج سنگ لاشه و اعمال تغییرات در شکل و اندازه آن، این سنگ ایجاد می‌شود. اندازه‌های سنگ کوهی متغیر بوده و لبه‌های تیز آن نیز تغییر یافته و کمی منظم می‌شود. سنگ‌های کوهی به دلیل اینکه پس از استخراج مدتی در پای کوه مانده و دچار هوازدگی می‌شوند، اغلب از آنها برای ساختمان‌سازی استفاده نمی‌شود؛ چرا که از استحکام کافی برخوردار نیستند. همان‌طور که گفته شد سنگ کوهی پیش از استفاده در محل کارخانه دچار یک سری تغییرات در شکل و اندازه می‌شود. مزیت اصلی سنگ کوهی را می‌توان مقاومت بسیار بالای آن عنوان کرد. در مقابل نداشتن طیف رنگی متنوع یکی از نقاط ضعف این سنگ به شمار می‌رود.

پیمانکاری سنگ لاشه در نوشهر

انواع سنگ لاشه و کوهی

همان‌طور که گفته شد، سنگ لاشه را می‌توان در سه دسته سنگ مالون، ورقه‌ای و کوهی دسته‌بندی کرد. سنگ مالون از آن دسته سنگ‌های لاشه به شمار می‌رود که از دل طبیعت و بدون هیچگونه تراشی استخراج می‌شود، اما در طی فرایند فراوری شکل گرفته و اغلب به صورت مکعبی یا چهارگوش مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، سنگ مالون برخلاف سنگ لاشه اصلی، لبه‌های تیزی ندارد. این سنگ را ممکن است با نام‌های سنگ لاشه قواره یا بادبر نیز بشناسید.

نوع دیگر سنگ لاشه، سنگ ورقه‌ای است که به صورت کاملاً طبیعی و به شکل ورقه‌ورقه از دل طبیعت استخراج می‌شود. توجه داشته باشید که هیچ‌گونه تراشکاری یا برش‌کاری روی این سنگ انجام نمی‌گیرد، اما اصلی‌ترین ویژگی آن مقاومت مثال‌زدنی این سنگ در برابر شرایط آب و هوایی سخت مخصوصاً سرمای یخ‌بندان است. همچنین وزن پایین این سنگ، نسبت به دیگر سنگ‌های لاشه اغلب باعث می‌شود تا هزینه حمل و نقل آن نیز کمتر شود.

در ادامه معرفی انواع سنگ لاشه و کوهی، به خود سنگ کوهی می‌رسیم. این سنگ را می‌توان در دو نوع سنگ کوهی طبیعی و سنگ کوهی مصنوعی یا ساختگی مشاهده کرد.

سنگ کوهی طبیعی

این نوع سنگ همان‌طور که می‌توان از نام آن تشخیص داد از دل کوه‌های طبیعی استخراج می‌شود و سپس در طی فرایند فراوری در کارخانه شکل و اندازه آن تغییر کرده و در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

سنگ کوهی مصنوعی یا ساختگی

این سنگ در آزمایشگاه و با استفاده از مواد مصنوعی و ضدآب ساخته می‌شود. با این حال از نظر ظاهری به هیچ عنوان قابل تفکیک از سنگ کوهی طبیعی نیست و حتی ممکن است این دو با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. با وجود اینکه از نظر ظاهری سنگ کوهی مصنوعی به سنگ کوهی طبیعی بسیار شباهت دارد، اما ساختار آن متفاوت است. به دلیل مواد مصنوعی به کار رفته در آن، از این سنگ در محل‌هایی همچون پارک‌ها، محوطه‌های هتل‌ها، ساخت آب‌نما در میدان شهر و … استفاده می‌کنند.

1 دیدگاه دربارهٔ «پیمانکاری سنگ لاشه در نوشهر»

  1. بازتاب: قیمت سنگ لاشه رنگی – خدمات سنگ حبیبی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید